| USA:s flottbas i Bahrain efter Irans beskjutning |
De iranska missilerna och drönarna mot USA:s baser runt Persiska viken tvingar nu USA att överge en del av dessa baser. Det finns också starka krav från värdländerna som menar att USA-baserna inte längre erbjuder dem någon säkerhet.
Den amerikanska flottbasen i Bahrain utsattes upprepade gånger för attacker mellan slutet av februari och juni. Attackerna orsakade omfattande skador, enligt en analys av satellitbilder som Wall Street Journal låtit utföra tillsammans med aktiva och tidigare militärer.









.webp)

