tag:blogger.com,1999:blog-7360504264537497461.post4042881166117608471..comments2024-03-17T08:41:39.178+01:00Comments on Nyhetsbanken: Tyskt bedrägeri på högsta nivåstefan lindgrenhttp://www.blogger.com/profile/01995508679413631822noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-7360504264537497461.post-2846877248578561512021-09-17T19:17:56.294+02:002021-09-17T19:17:56.294+02:00Dumma och kriminella av allt att döma. Fast sedan ...Dumma och kriminella av allt att döma. Fast sedan kan man undra. USA har gjort sitt bästa för att skada Europas industriella jättar och banker till fördel för sina egna. Européers blåögdhet har visserligen underlättat. Som när Nokia prompt ville ha en chef med bakgrund hos Microsoft och bolagets ras tog fart. Alsthom, Airbus, Siemens och många fler. USA tillverkar nästan inga personbilar med dieselmotorer vilket ledde till att kraven kunde läggas konstlat höga utan konsekvenser för de egna bensinslukarna.<br /><br />Min egen medelstora dieselvagn har så låga förbrukningsvärden att jag trott att instrumenten visar fel, dessa som anger snittförbrukningen efter varje färd samt återstående reserv i tanken. Men inget fusk på den punkten. Halv liter milen med snabb körning och 0,4 liter på 80-väg. Det är den egentliga miljöbilen. Nu skall fattigare bilister subventionera de förmögnas elbilism för att herr Musk skall kunna flyga ut i rymden. Elbilar och hybrider är mycket dyrare men skattebetalarna skall kompensera de stackars miljonärerna som fräser omkring med sina teslor genom att befria dem från alla pålagor som övriga belastas med. Och någon batteriskatt talas det inte om fastän batteriernas råvara och återvinning är frågetecken, liksom elproduktionen.<br /><br /> Jan Nybondashttps://www.blogger.com/profile/09371392410600689631noreply@blogger.com